N.Y. Chase

BSG poeng | 47/100 |
Kompleksitet
EnkelAvansertErfaring
IngenEkspertFerdigheter
HellKløktVentetid
IngenLang
- Utgiver:
- Ravensburger
- Utvikler:
- Projekt Team III
- Distributør:
- Chr. Olsen-Mittet
- Kategori:
- Familiespill
- Antall spillere:
- 3 - 6 spillere
- Pris:
- 400,-
- Tidsbruk:
- 30 - 60 minutter
- Målsetting:
- Fange Mr. X ved hjelp av transportnettet på Manhatten
- Passer for:
- Magnum, Kojak og resten av detektivene
- Spilldynamikk:
- Bestem deg for hvor du vil hen, og deretter med hvilket transportmiddel for så å betale med riktig billett, for å havne på Mr X sitt felt og derved fange ham
- Forbredelser:
- Bestem hvem som skal være Mr X, og fordel billettene
- År:
- 2000
- Språk:
- Norsk
- Ytterligere opplysninger:
- http://www.ravensburger.com/
Remo velger seg selv til å være Mr. X, siden han har spilt det før. Tore spør om dette spillet er basert på spillet Scotland Yard? Noe som blir bekreftet fra resten.
”Hva skal vi egentlig gjøre?”, spør Hege igjen, ”flytte på måfå?” Vi gjennomgår spillet på nytt, og Remo begynner med sitt første hemmelige flytt. Frem til tredje runde når Mr. X skal avsløre seg for første gang får vi spre oss litt foreslår Tore. Vi passer på at vi er i nærheten av subwayen i tilfelle vi må reise langt når Mr. X røper seg. I tredje runde vet vi endelig hvor vi må/bør gå. Hege har vært nærmest Mr. X de første gangene, og forstår at hun må stole på intuisjonen og flaksen. Tore og Kathrine prøver videre med strategier, og legger ned noen veisperringer.
Mr. X i Remos skikkelse reiser rundt og har foreløpig ikke brukt noen svarte billetter eller doble billetter. Bra er det synes Hege, det gjør det lettere å følge med hvor han kan være. Ved andre avsløring utbryter Tore; ”Nå er du omringet Mr. X, avsløringens time har kommet!”. Remo legger sin loggbok sakte ned på bordet og avslører hvor Mr. X oppholder seg……. Vi er på feil side av brettet! Tore og Kathrine forstår at strategi ikke er det man bør konsentrere seg om, først og fremst. Vi må bruke helikopter sier Kathrine, og hun får første helikoptertur. Vi prøver igjen å omringe Mr. X. Spillerne kan samarbeide og utveksle billetter, i dette spillet er det bare to motspillere, detektiver og Mr. X
Igjen lurer Mr. X oss, og vi må igjen ta en helikopter tur. ”Har dere høydeskrekk spør Kathrine de andre detektivene, hvorfor er det alltid jeg som tar disse turene?” De to andre nikker bekreftende. Vi finner ut at Mr. X mangler noe til skyggeluen sin, hva med øreklokker så han ikke hører våre forsøk på strategi.
”Dette klarer vi aldri”, sier Hege, vi som spiller detektivene mister etter hvert noe av interessen i spillet. Reglene er litt uklare om når spillet er over om det er ved runde 22 eller 24. Reglene sier en ting mens loggboken til Mr. X sier noe annet. Vi velger 22 siden vi ikke er så engasjerte lenger og dermed kan korte ned spillet litt.
I avslutningen av spillet nærmere vi oss igjen Mr. X, men som vanlig slapp han unna oss. Det ender med at Mr. X vinner spillet, vi andre vil ikke gi opp våre jobber for å bli bedre detektiver. Lykke til selv og gi Mr. X øreklokker så dere har en bedre mulighet.
HVA MENER LESERNE OM SPILLET