Senji

BSG poeng | ?/100 |
Kompleksitet
EnkelAvansertErfaring
IngenEkspertFerdigheter
HellKløktVentetid
IngenLang
- Målsetting:
- Å bli daimyoen som dominerer alle klanene
- Passer for:
- Maktsyke med interesse for fortidens Japan
- Spilldynamikk:
- Forhandle, bestikk, og bytt gisler før du rekruterer, produserer og forflytter
- År:
- 2008
- Språk:
- Engelsk
Nok et av spillene fra hylla for dårlig samvittighet fikk endelig nådd spillbordet. Det tok litt tid å komme i gang, da det er litt regler å forholde seg til, men i denne spillgruppa er det sjeldent noe stort problem så lenge spillet er bra.
Vi kastet oss inn kampene om kontroll av regionene i Japan, og vinneren av første spill vant suverent ved å følge en ekstremstrategi basert nesten alene på krig.
Vi fant dette litt merkelig, men ingenting i reglene som motsa strategien, så vi diskuterte litt mottrekk før vi gikk i gang med andre spill.
Dette spillet ble veldig annerledes da ingen bygde store styrker noe sted, da dette var lærdommen etter første spill. Men av spillerne vant da en enda mer suveren seier med kortserier, som gir forskjellige mengder poeng. En blanding av stor fokus på bytting av kort og heldig korttrekking la grunnlaget.
Oppsummert, vil nok dette spillet neppe se bordet mange flere ganger. Hellfaktoren var for høy, og det er mulig å havne så skjevt ut at en strengt tatt ikke er med i spillet. Og da er en spilletid på 1,5 timer altfor lenge.
Fine komponenter, interresant tema og noen kule kombinasjoner til tross, kan vi ikke komme med noenanbefaling av dette spillet.
HVA MENER LESERNE OM SPILLET